BicaraTentangHati

BicaraTentangHati
#crnb#

Thursday 19 April 2012

Bicara Hati Untuk Sayangku

Buat kekasihku gula-gula kapas

Dengarlah doaku tiap2 hari ku aminkan untukmu sayang....sesungguhnya kau telah menceriakan hidupku yang selama ini telah kelam bertahun lamanya...dan di situ tidak mampu untukku membalas kaseh mu sayangku...kerna tiada harta berjuta yang mampu ku kasehkan untuk mu hanyalah hati dan belaian kasih manjaku kepadamu wahai bintangku farawahida..senyumla sayang sebab senyumanmu itu lah yang bisa membuatku bisa berdiri lagi untuk terus mencari rusuk kiriku,,,dan ku yakin engkaulah yang ku cari selama ini yang sekian lama menghilang..dan ku juga bisa berharap bahawa ALLAH S.W.T memberkati hubungan kita dan memelihara kita dari nafsu dan godaan iblis...dan ku amat berharap dan ku panjatkan doa kepada ALLAH S.W.T bahawa suatu hari aku akan mencium dahimu sebagai hak dan mutlak untukmu sebagai seorang suami dan kekasihmu hingga ke syurga firdaus.........



Ya Allah, jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu,agar bertambah kekuatan ku untuk mencintaiMu.

Ya Muhaimin, jika aku jatuh cinta, jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku padaMu


Ya Allah, jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu,agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.
Ya Rabbana, jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dari hatiMu.


Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu.


Ya Allah, jika aku rindu, jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindukan syurgaMu.


Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasihMu,janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirmu.
Ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasihMu,jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu.


Ya Allah, jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu,jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu.


Ya Allah Engkau mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta padaMu,telah berjumpa pada taat padaMu,telah bersatu dalam dakwah padaMU,telah berpadu dalam membela syariatMu.


Kukuhkanlah Ya Allah ikatannya. Kekalkanlah cintanya.

Tunjukkanlah jalan-jalannya. Penuhilah hati-hati ini dengan Nur-Mu yang tiada pernah pudar.


Lapangkanlah dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepada-Mu dan keindahan bertawakal di jalanMu...



Amin Ya RabballAlamin......



Sayangku..aku berjanji dengan izin ALLAHS.W.T

Aku... inginkan dirimu... jadi yang halal buatku.. agar dapat aku menjagamu.. dapat mendidikmu.. dapat membimbingmu.. ke jalan yang diredhaiNya.. menjadi imammu.. menjadi penyejuk hatimu.. menjadi kekasih hatimu dunia akhirat... memimpinmu ke syurgaNya...
dan ku berharap semoga dikau sayangku sentiasa tabah dalam melayari bahtera kaseh dan sayang diantara kau HAWAku dan aku ADAMmu...dan semoga kau menjadi seorang ibu penyayang untuk zuriat-zuriatku...semoga kaseh kita kekal hingga ke syurga sayang!



#bicara seekor kumbang#

No comments:

Post a Comment